Nervöst värre

Nu har nedräkningen börjat. Om ett par timmar står jag där på fotbollsplanen med skakiga ben och några minuter senare är benen troligen ännu skakigare. Jag börjar få grym ångest. Har tagit fram alla kläderna så att jag är redo. Med bebis i huset vet man inte riktigt hur det blir innan man ska iväg så lika bra att vara förberedd. Antar att det även är bra för mitt psyke att vara lite förberedd. Om kläderna är på plats är det ju i alla fall en sak mindre att oroa sig för. För orolig är jag. Jag är liksom inte bara rädd att det kommer att vara jobbigt och jag kommer vara sämst på plan och få skämmas lite. Jag är lite rädd att saker i mig kommer att gå sönder. Åtminstone kommer ju kroppen få sig en chock och chockar är väl inte bra? Och har provat alla mina sport-bhar. En passade någorlunda. Borde kanske investerat i en ny men det är så svårt när storleken varierar så. Olika stora olika tider på dygnet och beroende på hur nyätna de är så det får duga med min gamla trotjänare. Shit vad nervös jag är. Och lite konstigt känns det att åka ifrån Alvin på kvällen. Matchen börjar inte förens klockan 9 och han brukar ju numera faktiskt somna för natten redan vid 10 så hur ska det gå? Jag har ju lämnat honom själv med pappa tidigare men det har varit dagtid och detta är dessutom första gången jag ska göra något helt eget liksom. Nervöst värre helt enkelt.

Bilen gick igenom besiktningen utan problem. Alvin sov sig igenom hela besöket fast jag bar runt med honom i babyskyddet så det var inte tack vare hans charm som bilen godkändes så enkelt. Det måste helt enkelt vara en väldigt bra bil. På vägen hem plockade jag upp min äldsta bror (som är ledig efter avklarad examen i väntan på första jobbet) och så lagade vi lunch som vi åt ute på verandan (jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag skulle nästan kunna bosätta mig där ute). Så klart lekte han och Alvin en del också och Alvin njöt av att vara i centrum. Sen kom det helt plötsligt iskalla vindar och blev alldeles mörkt och då traskade bror hemåt och jag och Alvin tog plats i soffan (och just då ville jag inte längre bo på verandan). Kändes som det skulle komma värsta ovädret men ännu är det uppehåll men mycket svalare och kvavt här inne så är det kanske åska på G? Skulle ju just vara fint när jag ska spela fotbollen.

Till slut gav plommonpuren lite effekt igår (men inte direkt så att det märktes att det hade sparats i 4 dygn) men sen dess har det varit ruttna fisar och lite gnyenden igen och inget mer har hänt. Ska ge lite till snart när han vaknar tror jag. Eller kan det vara så att man blir extra fisig av katrinplommon istället för att det sätter lite fart? Då ska jag nog låta bli att ge och inte plåga honom mer. Lite tråkigt att det inte är någon ordning på magen, vill inte köra fullt ut med gröt och så innan han är sig själv igen men tror han skulle gilla gröt nu, han tuggar i takt med oss när vi äter och visar ett helt annat intresse än tidigare. Knepiga mage!

Nu ska jag laga ihop lite middag av gårdagens grillrester, måste ju ladda ordentligt inför mitt äventyr...

Publicerat: 2011-04-26 @ 17:07:28


1 kommentarer
Postat av: Elinor

Wieee lycka till! Själv är jag livrädd för bollar och skulle aldrig drömma om att ställa mig på en fotbollsplan! :D



Du! Ett hett tips, Matilda blev gör hård i magen när hon började käka riktig mat, så vi fick rådet att ha i messmör i ersättningen! Du, hennes mage har ALDRIG vart så bra! Så det får hon nu, en tesked morgon och kväll i ersättningen/vällingen!



Men om du ammar fortfarande kan det ju bli lite knivigt förstås, är lite svårt att få in messmör i brösten ;)



Jag har verkligen legat på latsidan på bloggläsandet, det är därför det vart tyst från mig. Jag har ingen altan å bo på, så därför får vi flänga runt ute istället ;) Men snart kommer säkert regnet, jag menar, vi befinner ju oss trots allt i Göteborg, där det regnar vågrätt! Haha!



Hoppas att ni haft en toppen dag! Kram påer!!

2011-04-26 - 20:36:40 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!