Data i solen

Det går inte att se dataskärmen i solen på verandan. Därav blir det väldigt tyst här när det är sol (för jag är inte så modern att jag mobilbloggar - kan någon informera mig om hur det funkar tack). Borde man inte kunna uppfinna en skärm som går att se även i ljus? Eller det kanske finns men är skitdyrt? Idag har vi hur som helst spenderat större delen av tiden på verandan. Hade en kompis med bebis på lunch och sen har vi familjehängt lite efter det. Inte mycket har hänt i övrigt, natten som alla nätter, Alvin snurrar en hel del i sängen, tror jag måste sätta upp fjärde sidan på sängen, har vaknat flera gånger av att han gråter över att ligga i skarven mellan min och hans säng. Inte alls bekvämt och tänk om sängarna skulle glida isär (ingen omöjlighet med hans kicksparkande) så att han ramlar ner! Eller så kan han ju klämma sig. Men fjärde sidan upp innebär ju att jag inte lätt kan lugna honom nattetid genom att bara lägga en hand på honom utan att direkt vakna. Fast antar att säkerheten borde gå före i detta fall (och i alla andra fall också för den delen).

Nu ska vi snart grilla lite (fast det får älsklingen göra själv ute för nu blåser det ganska kallt) och sen blir det nog slapp framför TV:n.

Publicerat: 2011-04-15 @ 18:12:19


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!