Blödiga jag

Sitter och planerar lite dop och söker efter fina texter och sånger. Har på flera ställen stött på denna dikt som jag även läst förut.

Inte trodde jag
hade ingen aning
hur en sekund
kunde etsa sig fast utan varning
att en kärlek så stor skulle födas
och börja existera
att jag aldrig skulle bli den samma
någonsin mera

Älskade lilla vän
så varmt välkommen
med dina ögon och din lilla röst
och du är så otroligt vacker
när du vilar vid mitt bröst
så svårt att förstå
att du kommit för att stanna
att någon som jag fick äran
att bli din mamma
(dikten är skriven av Matilda Björling)

Precis som första gången jag läste den kan jag inte komma ens halvvägs igenom den utan att börja gråta. Jag stötte på den första gången för någon månad sen och skulle läsa den för älsklingen men jag kom aldrig till slutet fast jag försökte typ 5 gånger. Tycker den är så fin och förklarar känslan så bra. Finns ju dock inte en chans att jag skulle kunna läsa denna på dopet för jag skulla aldrig sluta böla och så vill jag ju inte ha det. Kommer säkerligen fälla en tår hur som helst, blödig som jag numera är, men någon måtta får det ju vara. Finns ytterligare ett riskmoment, försöker som sagt hitta en låt som mina bröder (som alla ska vara faddrar tillsammans med P:s syster) kan sjunga. Vill gärna inte ha en traditionell doplåt utan någon lite mer modern "poplåt", någon av våra favoritartisters verk liksom och någon som de kan och som passar dem att sjunga. Var starkt inne på Utan dina andetag, en låt jag tidigare sagt att jag ska ha på mitt bröllop men det verkar ju dröja det där frieriet så då kan jag nog tänka mig den på dopet. Problemet är bara att jag inte kan lyssna igenom den utan att börja böla. Vad tusan har hänt? Har blivit så blödig att jag inte fritt kan välja musik och texter till min sons dop. Det är ju fint på något vis kanske men jag känner inte riktigt igen mig själv.

Publicerat: 2011-04-08 @ 13:35:14


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!